Trup | MHZ Cougar 2 - sklolaminát |
---|---|
Osazeno komponenty | Kormidlo + náhon: MHZ Trimax, WireDrive 2mm |
Motor | NEU/Castle 1520 1600KV |
Regulátor | Turnigy T180 Marine, 3-6S, BEC |
Akumulátor | NanoTech 6S 5000mAh, 65-130C |
Servo | Hextronik HX12K, 10kg |
RX | JR R770S SPCM 40MHz |
Vrtule | Octura X445/Prather 225 |
Délka/Šířka | 980mm(1140mm přezevšechno) / 210mm |
Výkon/Váha | 3,7kW / 2450g(3260g RtR) |
6.3.2010 - MHZ Cougar 2 - Délka trupu 980 mm, šířka 210 mm, hardware MHZ Trimax a MHZ kormidlo. Pohon lodi obstarává střídavý motor Feigao 580L, regler HiModel GX 200, akumulátory ?, ještě není rozhodnuto.
Přibližně v tomto stavu jsem jej pořídil od svého kamaráda :-) Byla to nabídka, která se prostě nedala odmítnout.
Úpravy neminou ani Cougara...... Motor přijde posunout níž kvůli težišti. Přínos nebude nijak markantní, ale pro ten pocit... :-)
16.3.2010 - Cougar je téměř hotov. Motor se mi podařilo posunout níž o cca 5 mm.
23.6.2011 - Původně byl Cougar navržen na 8S LiPol 5000mAh, ale zjistil jsem, že 6S Lipol bude pro loď této velikosti dostačující. K tomu patří i výměna pohonu, tedy motoru určitě a tak jsem pořídil Leopard 4082 1250KV, který plánuji nadále provozovat s vrtulí Prather 225.
Vše na svém místě. Motor teď nepůsobí v lodi tak mohutně. Myslím, že tam docela pěkně zapadl. Loď je teď o cca 300 gramů lehčí díky absenci příjmačových baterií a díky lehčímu motoru. Ručička váhy se ustálila na konečných 3150g RtR.
Video s motorem Leopard LBP4082-B
Video s motorem Leopard LBP4082-B + Turn Finy
1.4.2012 - Nabízím první naměřená data s motorem Leopard a 6S Nanotech 5000mAh 45-90C a vrtulí Prather 225 (47mm, 1.5 stoupání).
2.5.2012 - Při poslední testovací jízdě s vrtulí ALU X448/3 se regulátor HiModel GX200 vypnul po jízdě na přehřátí a trošku zasmrděl. Nechtěl jsem riskovat výbuch FETů, proto jsem jej preventivně vyměnil za osvědčený Turnigy T180 Marine. Test ještě neproběhl. Odběry proudu opět změřím a vystavím.
5.3. 2014 - Po několika letech provozu bylo potřeba udělat generálku. Na sezonu 2014 je Cougar vyzbrojen novými bronzovými ložisky, motorem Castle NEU 1520 1600kV, hřídelí WireDrive 2mm uloženou v teflonovém pouzdře s Ketronovými ložisky na obou koncích. Dále bylo upraveno ještě pár drobností, změna tvaru TurnFinů, přechod na SPCM modulaci, zkrácení kabeláže,maznička, spojovací materiál, estetické náležitosti...
Původní a nová 2mm WireDrive hřídel se spojkou s 8mi Torx červíky. Držák serva byl posunut o cca 10mm níže.
Motor na místě.
Kompletní sestava hřídele. Vpravo kompletně smontováno.