MONO 2 - MMP Flash - prodáno

Úvodní stránka Flash V1.0 Flash V2.0 Sting

Konfigurace: "MMP Flash"
Trup "MMP Flash" - SkloLaminát
Osazeno komponenty Kormidlo: MMP 125mm, Náhon: Pevná hřídel 4mm
Motory Mega Mini 7E 1800KV
Regulátor MGM Compro 50A, 5-12 NiXx, BEC
Akumulátor 12x NiMH Intellect 3600, 3600mAh
Servo TowerPro SG303 3,6kg
Vrtule Graupner K40mm, 1,4 pitch
Délka/Šířka 630mm(730mm přezevšechno) / 230mm
Výkon/Váha 500W / 1300g(1900g RtR)

2005 -Flash je moje druhá loďka. Původně jsem chtěl postavit opravdovýho závoďáka kategorie MONO 2 s cílem se závodů nezůčastnit, prostě jsem chtěl mít doma něco rychlejšího. Z toho však sešlo a z úplně prostého důvodu - nedostatek financí. Tak z toho vzešla lodička ala "MONO2". Trup profesionální závoďák tuzemského výrobce. Uhlíkové kormidlo s vnítřním sáním chladící vody pro motor. Motor byl původně Velkom Model 24/10, ten se však odporoučel, tak je nyní instalován MIG 600 Turbo 8,4V. Servo nějaký číňan. Regulátor též neznámý, zvládající 50A, avšak jen 10 článků (kategorie MONO 2 by měla mít 12).

Vybavení.... Vybavení....

2006 -Tak takle to vypadalo dřív než jsem havarovali, teď je uspořádání i vybavení trošku odlišné. Regulátor byl posunut doprostřed kvůli zlepšení stability. Loď po výjezdu ze zatáčky měla tendence se převracet, tak doufejme že toto pomůže.V současné době prochází model rekonstrukcí. Změnil se komplet pohon. Bude zde nainstalován nový motor Mega Mini L10 a regulátor zvládající rovněž 50A, avšak 12 článků od firmy MGM ComPro. Aby mohl být model tímto vybavením osazen, muselo dojít k několika úpravám. Byla vyztužena motorová přepážka, přidáno nové nasávaní vody, které slouží k chlazení uhlíků motoru. Dále byl přidán takzvaný "Turn Fin", který pomáha udržet směr a stabilitu.

Vybavení.... Sluší mu to, ne? ....:-)

První testy proběhly s původní třílistou vrtulí Graupner Carbon Hydro třílist průměr 36mm a byla to katastrofa. Mono se sotva dostalo do kluzu a rychlost mizerná. Příčina je zřejmá, motor má měně otáček na volt než původní MIG. Proto byla vrtule vyměněna za Větší od Robbe. S tou výkony taktéž nesplnily očekávání a byl následně nainstalován dvoulist Graupner 42mm stoupání 1,6. Rychlost je o něco vyšší, ale nijak výrazně oprotí pohonu s původním MIGem (subjektivní pocit). Ještě k tomu všemu se časy jízdy zkrátily na polovinu, což je pro mne Velké zklamání. Přičiny jsou neznámé. Je poškozený motor? Není. Motor napájený 10ti článkem nemá dostatek otáček. Při napájení 12ti článkem by mohla být situace lepší, ale obávám se že stále ne úplně vyhovující. Proto jsem se rozhodl pořídit motor nový, s vyšším počtem otáček na 1Volt - Mega míni 7E. Tento motor má oproti poslednímu o 300 ot/V víc. Není to nikterak markantní nárust, ale předpokládám, že v kombinaci s 12ti člnánkem (v budoucnu snad i 14ti článkem) bude rychlost podle mého očekáváni.

Přikládám fotky detailů chlazení motoru.

Detail chlazení Detail chlazení

Na fotkách vlevo jsou patrny na kormidle zářezy, kudy vstupuje chladící voda.

Detail chlazení Detail chlazení

1.3.2007 - Tak tady se pomalu dostáváme k finálnímu finiši. Stříbrná metalíza a na ní metalíza modrá, docela to k sobě pasuje.

Detail chlazení Detail chlazení

20.3.2007 - Takto vypadá MONO nyní. Nátěr je kompletní, zbývá nalepit loga sponzorů a vše poctivě přeleštit. Setup už je doufejme taktéž v konečné podobě. Mega Mini 7E, MGM Compro 50A, 12x Intellect 3800 mAh (jinak výborný baterky). Příď je vyplněna polystyrenovou drtí, kdyby se mi podařilo loď potopit, no, snad to bude fungovat. Původně jsem chtěl ještě doplnit převracecí komoru, avšak nakonec z toho sešlo. Komoru doplním, bude-li třeba po plavebních zkouškách. Momentálně venku sněží, tak se na vodu jen tak hnedka nedostane. Celkově jsem s výsledkem svého snažení spokojený. Až teda na ten nátěr,byl to víceméně můj první pokus něco stříkat akrylátovýma lakama na auta. Nebýt té nic moc stříbrné metalízy, tak by byl výsledek perfektní. Cenově to taky nevyšlo úplně nejhůř. Většina komponent je z druhé ruky a pohon tvoří stejnosměrný motor, který je oproti svým střídavým bratříčkům podstatně levnější.

Detail chlazení Detail chlazení

11.4.2007 - Mono podlehlo velice náročnému testování a oběvily se první neduhy. Akrylátová barva na gelcoatu moc nedrží a na několika místech se oloupala. No co už, jestli se mi to bude chtít někdy obrousit, tak dostane nový nástřik, avšak v dohledné době to nebude. Zvolená vrtule Graupner Carbon Hydro 2317.40,5 se ukázala jako docela vhodná. Rychlost lodě je velice slušná a výdrž taktež, odběr odhaduji do 30A. Avšak při této rychlosti už je loď náchylná na vlny a má tendenci se převracet. Byl jsem nucen doplnit, ačkoliv jsem to původně neměl v plánu, zaplavovací komoru. Tímto vzrostla trošku hmotnost, ale myslám si, že je teď loď vyváženější. Komora nyní spolehlivě funguje s 12ti články. Na 10 článku se ji do obracení moc nechce.

Detail chlazení regulátoru Duralová kormidlo a mosazná vrtule

26.6.2007 - Nedávno se mi podařilo zlomit kormidlo (o hladinu), tak bylo namontovéno nové, z vysokopevnostního duralu, které pro mě na zakázku vyrobil kolega RCR. Dále se mi povedlo ukořístit mosaznou vrtuli (pr. 40mm), která však není ještě vyvážená. Konečně se mi podařilo uchladit regulátor, který se pří 12ti článcích přehříval, pomocí vodního chlazení...

Jedna z mých posledních jízd.

2007 -Tuto loď jsem již prodal.......

První jízda - MONO 2 První jízda - MONO 2

Loďka by měla být, ikdyž se slabším motorem, celkem rychlík. Tož jen počkat na jaro.........:-)

Na Splaviskách... Na přehradě...

Tak takle to jezdí s motorem MIG 600 8,4V Turbo a desetičlánkem Sanyo 1700SCR.

Mono na Srpku.... Mono na Srpku....

Takto na plný plyn.....

Mono na Srpku.... Mono na Srpku....

Celkem to ujde, ne.....? :-)

Tady je malé video z jízdy...:-)

A tady už s novým nátěrem :-)

V plné kráse Tak trošku Hydroplán :-)

Úvodní stránka Flash V1.0 Flash V2.0 Sting