E400 - "Flea" - prodáno

Úvodní stránka

Konfigurace: Flea "Blecha"
Trup Sklolaminát
Osazeno komponenty Pevná hřídel - 2mm
Motor MIG 400 6V
Regulátor MGM ComPro 50A
Akumulátor 2S JETI PowerIon 1300
Servo TowerPro SG-90 1,8kg
RX HFS-05MS 40MHz
Vrtule Graupner 30mm
Délka/Šířka ?mm(?mm přezevšechno) / ?mm
Výkon/Váha ? Watt / g (g RtR)

3.4.2008 - Den první..... Flea je moje první lodička kategorie E400. Už mě nebavilo být na závodech jako divák, tak jsem se rozhodl postavit jeden exemplář této nové nejlevnější kategorie. Model je poháněn (dle pravidel) stejnosměrným motorem řady 400. Já jsem se rozhodl pro motor MIG400 6V, nemám s tímto motorem žádné zkušenosti, tak jsem si nechal poradit. Beru kategorii E400 jako "lowcost" kategorii, proto si chci většinu dílů zhotovit sám z domácích zásob.

Držák antény..... Flea.....

Nejsem si ještě jist, jak zalepit hřídel, proto jsem stavbu započal tím jednodušším. Do trupu jsem zalepil držák antény tvořený mosaznou trubičkou. Rovněž výstup chlazení je takto zhotoven. Pouzdro kormidla je tvořeno opět mosaznou trubičkou, na jehož konec (je ponechána rezerva pro tloušťku stěny trupu) je napájen kousek jednostranného kuprexitu,...domnívám se, že takto bude kormidlo v lodi lépe držet. Vše je zatím fixováno "vteřinovým" lepidlem, nakonec vše natrvalo zalepím epoxidem. Ještě je třeba vyrobit list kormidla....a to si nechám na konec. Příště zalepím hřídel a motorvou přepážku.

Držák kormidla..... Držák kormidla vlepen.....

4.4.2008 - Den druhý..... Dnes jsem se pustil do mnou nejobávanější a nejméně oblíbené části stavby - k ustavení a zalepení pohonné jednotky. Nejprve bylo nutné odhadnout, kde bude procházet hřídel trupem. Toto je snad nejhorší část, kterou se mi bohužel nepovedlo udělat tak jak jsem původně chtěl (díra pro hřídel je moc dlouhá, nevypadá to příliš profesionálně). Původně jsme plánoval motor víc vepředu. Naštěstí epoxid moje chyby napraví. Potom přišla na řadu motorová přepážka. Výroba této části mi zabrala cca hodinu. O poznání méně, než přepážka na MikroMonu.

Dvakrát měř, jednou ...... Držák kormidla vlepen.....

Další chuťovka bylo napájet klínek, který jsem si předtím vyrobil z kousku kuprexitu, na pouzdro hřídele. Nikdy jsem to předtím nedělal a asi už ani dělat nechci. Napadla mě finta, že si klínek podložím kouskem "něčeho" a budu pájet pohodlně naležato, bohužel jsem nic vhodného na podložení nenašel.

Pohonná jednotka..... Motorová přepážka.....

Na závěr přišlo vše vlepit nanečisto do trupu. Opět je vše bodováno vteřínovým lepidlem, nejsem si jist, zda je vše správně usazeno. Jakmile naberu sil :-), vše za světla ještě jednou zkontroluji a případně opravím. Klínek je pojištěn uvnitř trupu ještě dvěma kousky kulatiny (špendlík) proti vytržení.

Vlepeno v trupu...... Pohled zespoda.....

5.4.2008 - Den třetí..... Témeř vše je už tak nějak na svém místě, zbývá už jen vše zalaminovat. Mým cílem je, aby byla loď co nejlehčí. Vím, že v pravidlech je stanovena minimální váha 500g, ale i tak chci udělat loď lehoučkou a pak případně dovážit tam, kde bude potřeba. K laminování jsem použil Letoxit a mou oblíbenou směs aerosilu a mikrobalonů, vše je ještě pojištěno skelnou tkaninou.

Dvakrát měř, jednou ...... Držák kormidla vlepen.....

7.4.2008 - Den čtvrtý..... Tentokrát přišlo na řadu vyrobení vstupu vodního chlazení a vypínače. Vstup chlazení je umístěn za vrtulí, vyroben z kousku ohnuté mosazné trubičky 4/3mm. Při výrobě vypínače jsem se dlouho rozmýšlel, které konektory použít. Nakonec jsem se rozhodl pro 3,5 Gold, zda-li to byla šťastná volba se ještě uvidí. V této fázi je vše důležité již na svém místě a zalaminováno. Příště se budu věnovat výrobě kormidla a držáku tabulky se startovním číslem.

Držák čísla.... Kormidla .....

28.4.2008 - Den pátý..... Dnes jsem zhotovil držák startovního čísla. Na fotce je ještě bez díry pro upevňovací šroub. Na řadu přišla i výroba kormidla. Docela jsem spěchal a nepodařilo se mi sehnat potřebný materiál ke stavbě, tak jsem musel improvizovat. Kormidlo jsem zhotovil z kousku 1 mm tlustého laminátu a 2 mm struny. Do laminátu jsem vyfrézoval drážku a do ní vlepil Letoxitem strunu a překryl kusem skelné tkaniny. Tvar i velikost jsem odhadl, neměl jsem čas problematiku kormidel nastudovat, tedy je velice pravděpodobné, že kormidlo nebude mít ten nejmenší odpor a největší účinnost.

Chlazení motoru.... Pohonná jednotka.....

29.4.2008 - Den šestý..... Dnes přišlo na řadu zhotovit chlazení motoru. Měl jsem ve zvyku používat chladící spirálu. Tentokrát v rámci snižování těžiště jsem využil magnetického pláště dodávaného s motorem, na který jsem naletoval mosazné trubičky.

Dvakrát měř, jednou ...... Držák kormidla vlepen.....

30.4.2008 - Den sedmý - poslední..... Sedmý den je poslední den stavby. Blecha byla vybroušena a kompletně osazena. Servo drží pomocí tavného lepidla. Kormidlo bylo nastříkéno černou akrylovou barvou. Nakonec jsem loď polepil dekoračními samolepkami a seřídil.

Dvakrát měř, jednou ...... Držák kormidla vlepen.....
 
Dvakrát měř, jednou ...... Držák kormidla vlepen.....
 
Dvakrát měř, jednou ...... Držák kormidla vlepen.....

17.9.2008 Tato kategorie mě nechytla, proto jsem se rozhodl Blechu přeposlat dál......

Úvodní stránka