Trup | MHZ Fountain GMC - sklolaminát |
---|---|
Osazeno komponenty | MHZ SkuPo, flexihřídel 2mm |
Motor | HiModel 2835 3900KV |
Regulátor | HiModel 30A, 2-3S, BEC |
Akumulátor | 2S LiIon JETI PowerIon 1300mAh |
Servo | GWS Naro Pro, 1,6kg |
RX | Jeti REX 5 MPD, 40MHz |
Vrtule | TenShock 30mm, 1,4 pitch |
Délka/Šířka | 380mm(420mm přezevšechno) / 105mm |
Výkon/Váha | 90W / 315g(395 RtR) |
30.6.2007 - Jednou na závodech skupiny M jsem viděl u svého kamaráda trup nádherné "mikro" lodičky, která mě okamžitě chytla za srdce a řekl jsem si "To musím mít". Přítelkyni se rovněž moc líbila, tak jsme si trupy objednali hned dva. Vzhledem k velikosti lodí (dá li se to tak vůbec nazvat) jsou náklady na pořízení relativně malé. Po zkušenostech se stejnosměrnými motory a při dnešních cenách střídavých motorů z Činy bylo o pohonu rozhodnuto. Model je vybaven "střídavým" motorem 2835 s KV3900 čínského původu, regulátor z HiModelu Fly 30A, servo GWS Naro Pro, příjmač REX 5 Plus od firmy Jeti. Hned jsem se pustil do stavby. Průběh stavby se budu snažit dokumentovat a průběžně vystavovat na web.
V lodi bude instalován převážně hardware od mého kolegy RCR. Bude použit náhon pružnou hřídelí v mosazném pouzdře. S tímto typem náhonu nemám dosud žádné zkušenosti, tak to bude tak trošku experiment..... Na následujícím obrázku je vidět vyztužení zrcadla jeden milimetr tlustou laminátovou deskou. Tato úprava je nutná, jinak by mohlo dojít při kolizi k vytržení části zrcadla...
Tak tady se to už začína "rýsovat"......
Loď byla podrobena plavebním zkouškám, však s nevalným výsledkem..... Zkouška proběhla s vrtulí Graupner Carbon Hydro 3list průměr 30 mm. Tato vrtule je naprosto nevhodná, je na loď příliš velká. Díky třem listům dochazí k jevu "ProWalk". Záď lodi stále jakoby chodila po hladině, kormidlo je značně vychýleno, aby MikroMono jelo rovně. Navíc se mi nepodařilo díky nevhodným (šuplíkovým) aku ustavit težiště, které bylo moc vzadu. Loď jela po vrtuli a při prudším přidání plynu vyskakovala ve vývrtce do vzduchu. Pohonnou jednotku nejsem zatím schopen řádně zhodnotit, však první dojem byl ucházející. Motor byl studený, regulator zatim bez vodního chlazení mírně hřál. Bylo patrný nadměrný přebytek výkonu.. Jedno je však jasné, chce to naprosto jinou vrtuli........
3.3.2009 - Je to už pěkně dlouho co mám model postavený a nyní jsem se rozhodl udělat povrchovou úpravu. Nepokoušel jsem se o žádné umělecké dílo a to ze dvou důvodů: Jednak na to nemám ruce :-) a druhak abych to mohl spáchat s vybavením co mám doma. Vystačil jsem si s maskovací páskou a sprejem Dupli-Color.
18.8.2009 - Na modelu bylo provedeno pár úprav pohonu. Původní pružný hřídel 2,2mm byl vyměněn za 2mm, který je pro tuto loď dostačující. K tomuto se váže i výměna spojky, která je tentokrát opravdu přesná a neháže. Tímto se eliminovaly vibrace a nepříjemné ruchy, jízda se jeví kultivovanější.
27.9.2009 - Konečně povrchová úprava.