Úvodní stránka ExoCat MKII Agitator Hydrolift Genesis Orange Cat
Trup | "Orange Cat" - carbon/kevlar |
---|---|
Osazeno komponenty | Kormidlo: china 120mm, Náhony: PowerTrim V3 (modified) + struna 2mm |
Motory | 2x NEU 1415/1Y 2200KV |
Regulátory | 2x Turnigy Marine 180A, 3-6S, BEC |
Akumulátor | NanoTech 6S 5000mAh, 65-130C |
Servo | BlueBird BMS-760DMG LowProfile, 5,6kg |
RX | Graupner JR SMC-19DS, Dual Conversion, SPCM, 40MHz |
Vrtule | 2x CNC Alu 36mm L+R, 1,4 pitch -> Alu CNC 42mm 1,4 pitch L+R |
Délka/Šířka | 930mm(1040mm přezevšechno) / 275mm |
Výkon/Váha (Očekávané) | 4,8 kW / 3000g (3890g RtR) |
25.12.2011 - Den nultý..... Ježíšek vyslyšel mé přání a donesl mi pod stromeček krásného nového katamarána ve velikosti pod jeden metr. Provedení je kevlar-uhlík. Spodní část trupu je kombinace kevlar-uhlík, vrchní část trupu a překryt kabiny je pouze kevlar. Chtěl jsem to kvůli lepšímu příjmu signálu v pásmu 40 MHz.
První část komponent je již doma, zbytek na cestě. Katamarán bude osazen: 2x Turnigy XK3665 2100KV, 2x Turnigy Marine 180Amp, Blubird low profile Digital servo. Kormidlo a nahony jsou také čínské produkce. Kormidlo i náhony jsou spíše chápány jako polotovar a budou dále upravovány.
30.1.2012 - Den prvni..... Stavbu katamarána jsem započal tradičně začistěním trupu a upravením pár nedokonalostí. Trup je dobré kvality, jenom překryt kabiny dal trošku práci "vysochat" jej tak, aby do trupu dobře zapadl. Poté jsem pokračoval zhotovením nezbytných drobností, které budu potřebovat v průběhu stavby. Nařezal jsem z uhlíkových desek držák serva (vlevo), držák příjmačového akupaku a spoustu drobností, které budou sloužit jako rázné výztuhy náhonů a kormidla (na fotce dole) a taky uchycení regulátorů. Připravil jsem si různou kovovou droboť, jako jsou kulové čepy, táhla kormidla, opracované nerezové matice M3, kolíky překrytu kabiny a v neposlední řadě nasávání chaldící vody a její vy)stění z trupu. Příprava drobností usnadní práci v průběhu stavby, kde sestavní lodí z předpřipravených komponent bude ubíhat rychleji. Váha cca 1620g.
31.1.2012 - Den druhý..... Stavbu budu pokračovat sestavením domečku serva. Materiál je kombinace 1 a 1,5mm uhlíkového laminátu. Nejdříve si domeček naboduji CA lepidlem a následně pojistím epoxidem.
11.2.2012 - Den třetí..... Peklo na zemi (zalepení náhonu...), trup neni vůbec symetrický, snažil jsem se co to šlo, ale nemohu říct, že bych byl moc úspěšný.... Výrobce prototypu by se měl hodně zastydět.
11.2.2012 - Den čtvrtý..... Zalepení kabiny. Váha cca 1760g.
Většina komponent je již doma a trup je připraven pro zabudování.
24.2.2012 - Den pátý..... Průběžně jsem si nachystal "Power Combo". Zatím nesestavené, nachystané pro instalaci do trupu, kde proběhne kompletace. Všimněte si, že vodiče z vinutí motoru přijdou napájet přímo na regulátor, vodiče k bateriím jsou zkráceny. Důvodem je redukce hmotnosti a ztrát na kabeláži. Váha regulátorů 300g + motory 630g.
Nanečisto rozmístěné komponenty.
24.2.2012 - Den šestý..... Dnes přišlo na řadu vyfrézování děr do trupu pro nasávání chladící vody.
Vstupy i výstupy vody jsem vyrobil z mosazné trubičky průměru 4mm. Pro jistotu jsem je opatřil lemem, který brání samovolnému vyvléknutí silikonové hadice. Hadice bude navíc ještě jištena stahovací páskou.
13.3.2012 - Den sedmý..... Sestavil jsem a seřídil kormidlo. Zbývá protáhnout trupem lanovody. Zároveň jsem zalaminoval výstuhy trupu, držák příjmačových baterií, nasávání vody a držák serva, vše letoxitem.
Vše nechal pěkne uschnout na sluníčku. Po vytvrzení jsem překontroloval umístění komponent a zjistil prohyb struny. Chybí zalepit vodící trubky hřídelů, držáky motorů a pár dalších drobností.
26.3.2012 - Den osmý..... Vlepeny vodící trubky obou hřídelů z uhlíkové trubky 6/4mm. A opět nechávám vyschnout na sluníčku. Váha trupu včetně HW je 1780g :) Zbývá dolepit držáky motorů, reglerů a aku. Držáky akumulátoru budu lepit až po prvních jízdách, kdy budu znát orientační těžiště.
27.3.2012 - Den devátý..... Dnes jen pár drobností, dokončení táhel serva a zalepení bublin v trupu.
Letmo sestavené, musel jsem změnit polohu příjmače abych mohl lépe měnit akupaky. Ty už jsou na svém místě s těžištěm 34%, což jsem si stanovil jako výchozí polohu.
8.4.2012 - Den desátý..... Držáky motoru jsou vyrobeny z 3mm uhlíkové desky. Tu jsem však neměl k dispozici, proto jsem slepil dvě 1,5mm dohromady epoxidem. Pak přišla na řadu tesařina. Bohužel každý plovák je jiný, tak si celý proces ještě jednou zopakuju.
17.4.2012 - Den jedenáctý..... Držáky - Pokračování.
25.5.2012 - Den dvanáctý..... Držáky jsou v tuto chvíli nabodovány epoxidem do trupu.
Zde již kompletně zalepeno. Trup včetně HW váží cca 1810g.
31.5.2012 - Den třináctý..... Stačí složit dohromady.
14.7.2012 - Den čtrnáctý..... Trup je již osazen motory a připraven na první testy. Původní příjmač Hitec Electron 6 byl nahrazen sofistikovanějším RX Graupner SMC-19DS s SPCM.
19.9.2012 - Je to už nějakou dobu co je model v jednom kuse. Proběhlo prvních několik testů, při kterých se objevila první slabá místa. Největší problém, se kterým se potýkám, jsou vibrace. Na obrázku je jeden z několika typů uložení hřídele. Ta je na dvou koncích v Ketronových ložiskách procházející teflonovou hadicí naplněnou olejem.
13.3.2013 - Pomalu začíná nová sezóna, je třeba s projektem pomalu pokročit. Po dlouhém uvažování bylo rozhodnuto osadit katamarán motory NEU 1415/1Y 2200KV. Chladiče jsou použity od firmy AquaCraft, které na tyto motory pěkně sednou. Váha motorů s chladiči je 690g. Tedy trochu více než s motory XK3665.
20.5.2013 - Návrat z lakovny. Prvni vrstvy dvousložkového základu jsou naneseny. Na řadu přichází aplikace nálepek.
18.9.2013 - Nové pohonné jednotky NEU 1415/1Y nainstalovány. Zároveň byla lehce upravena "DriveLine", kde jsou přidány hliníkové kroužky za účelem zpevnění konce uhlíkové trubky.
První testovací jízda v celolaku Poježdění na otevřené ploše
Úvodní stránka ExoCat MKII Agitator Hydrolift Genesis Orange Cat