"Orange Cat"

Úvodní stránka ExoCat MKII Agitator Hydrolift Genesis Orange Cat

Konfigurace: "Orange Cat"
Trup "Orange Cat" - carbon/kevlar
Osazeno komponenty Kormidlo: china 120mm, Náhony: PowerTrim V3 (modified) + struna 2mm
Motory 2x NEU 1415/1Y 2200KV
Regulátory 2x Turnigy Marine 180A, 3-6S, BEC
Akumulátor NanoTech 6S 5000mAh, 65-130C
Servo BlueBird BMS-760DMG LowProfile, 5,6kg
RX Graupner JR SMC-19DS, Dual Conversion, SPCM, 40MHz
Vrtule 2x CNC Alu 36mm L+R, 1,4 pitch -> Alu CNC 42mm 1,4 pitch L+R
Délka/Šířka 930mm(1040mm přezevšechno) / 275mm
Výkon/Váha (Očekávané) 4,8 kW / 3000g (3890g RtR)

25.12.2011 - Den nultý..... Ježíšek vyslyšel mé přání a donesl mi pod stromeček krásného nového katamarána ve velikosti pod jeden metr. Provedení je kevlar-uhlík. Spodní část trupu je kombinace kevlar-uhlík, vrchní část trupu a překryt kabiny je pouze kevlar. Chtěl jsem to kvůli lepšímu příjmu signálu v pásmu 40 MHz.

Orientačně trup.... Orientačně trup....

První část komponent je již doma, zbytek na cestě. Katamarán bude osazen: 2x Turnigy XK3665 2100KV, 2x Turnigy Marine 180Amp, Blubird low profile Digital servo. Kormidlo a nahony jsou také čínské produkce. Kormidlo i náhony jsou spíše chápány jako polotovar a budou dále upravovány.

Orientačně trup.... Orientačně trup....

30.1.2012 - Den prvni..... Stavbu katamarána jsem započal tradičně začistěním trupu a upravením pár nedokonalostí. Trup je dobré kvality, jenom překryt kabiny dal trošku práci "vysochat" jej tak, aby do trupu dobře zapadl. Poté jsem pokračoval zhotovením nezbytných drobností, které budu potřebovat v průběhu stavby. Nařezal jsem z uhlíkových desek držák serva (vlevo), držák příjmačového akupaku a spoustu drobností, které budou sloužit jako rázné výztuhy náhonů a kormidla (na fotce dole) a taky uchycení regulátorů. Připravil jsem si různou kovovou droboť, jako jsou kulové čepy, táhla kormidla, opracované nerezové matice M3, kolíky překrytu kabiny a v neposlední řadě nasávání chaldící vody a její vy)stění z trupu. Příprava drobností usnadní práci v průběhu stavby, kde sestavní lodí z předpřipravených komponent bude ubíhat rychleji. Váha cca 1620g.

Orientačně trup.... Orientačně trup....

31.1.2012 - Den druhý..... Stavbu budu pokračovat sestavením domečku serva. Materiál je kombinace 1 a 1,5mm uhlíkového laminátu. Nejdříve si domeček naboduji CA lepidlem a následně pojistím epoxidem.

Orientačně trup.... Orientačně trup....
 
Orientačně trup.... Orientačně trup....

11.2.2012 - Den třetí..... Peklo na zemi (zalepení náhonu...), trup neni vůbec symetrický, snažil jsem se co to šlo, ale nemohu říct, že bych byl moc úspěšný.... Výrobce prototypu by se měl hodně zastydět.

Orientačně trup.... Orientačně trup....
 
Orientačně trup.... Orientačně trup....
 
Orientačně trup.... Orientačně trup....

11.2.2012 - Den čtvrtý..... Zalepení kabiny. Váha cca 1760g.

Orientačně trup.... Orientačně trup....
 
Orientačně trup.... Orientačně trup....

Většina komponent je již doma a trup je připraven pro zabudování.

Orientačně trup.... Orientačně trup....

24.2.2012 - Den pátý..... Průběžně jsem si nachystal "Power Combo". Zatím nesestavené, nachystané pro instalaci do trupu, kde proběhne kompletace. Všimněte si, že vodiče z vinutí motoru přijdou napájet přímo na regulátor, vodiče k bateriím jsou zkráceny. Důvodem je redukce hmotnosti a ztrát na kabeláži. Váha regulátorů 300g + motory 630g.

Orientačně trup.... Orientačně trup....

Nanečisto rozmístěné komponenty.

Orientačně trup.... Orientačně trup....

24.2.2012 - Den šestý..... Dnes přišlo na řadu vyfrézování děr do trupu pro nasávání chladící vody.

Orientačně trup.... Orientačně trup....

Vstupy i výstupy vody jsem vyrobil z mosazné trubičky průměru 4mm. Pro jistotu jsem je opatřil lemem, který brání samovolnému vyvléknutí silikonové hadice. Hadice bude navíc ještě jištena stahovací páskou.

Orientačně trup.... Orientačně trup....

13.3.2012 - Den sedmý..... Sestavil jsem a seřídil kormidlo. Zbývá protáhnout trupem lanovody. Zároveň jsem zalaminoval výstuhy trupu, držák příjmačových baterií, nasávání vody a držák serva, vše letoxitem.

Orientačně trup.... Orientačně trup....

Vše nechal pěkne uschnout na sluníčku. Po vytvrzení jsem překontroloval umístění komponent a zjistil prohyb struny. Chybí zalepit vodící trubky hřídelů, držáky motorů a pár dalších drobností.

Orientačně trup.... Orientačně trup....

26.3.2012 - Den osmý..... Vlepeny vodící trubky obou hřídelů z uhlíkové trubky 6/4mm. A opět nechávám vyschnout na sluníčku. Váha trupu včetně HW je 1780g :) Zbývá dolepit držáky motorů, reglerů a aku. Držáky akumulátoru budu lepit až po prvních jízdách, kdy budu znát orientační těžiště.

Orientačně trup.... Orientačně trup....

27.3.2012 - Den devátý..... Dnes jen pár drobností, dokončení táhel serva a zalepení bublin v trupu.

Orientačně trup.... Orientačně trup....

Letmo sestavené, musel jsem změnit polohu příjmače abych mohl lépe měnit akupaky. Ty už jsou na svém místě s těžištěm 34%, což jsem si stanovil jako výchozí polohu.

Orientačně trup.... Orientačně trup....

8.4.2012 - Den desátý..... Držáky motoru jsou vyrobeny z 3mm uhlíkové desky. Tu jsem však neměl k dispozici, proto jsem slepil dvě 1,5mm dohromady epoxidem. Pak přišla na řadu tesařina. Bohužel každý plovák je jiný, tak si celý proces ještě jednou zopakuju.

Orientačně trup.... Orientačně trup....

17.4.2012 - Den jedenáctý..... Držáky - Pokračování.

Orientačně trup.... Orientačně trup....

25.5.2012 - Den dvanáctý..... Držáky jsou v tuto chvíli nabodovány epoxidem do trupu.

Orientačně trup.... Orientačně trup....

Zde již kompletně zalepeno. Trup včetně HW váží cca 1810g.

Orientačně trup.... Orientačně trup....

31.5.2012 - Den třináctý..... Stačí složit dohromady.

Orientačně trup.... Orientačně trup....

14.7.2012 - Den čtrnáctý..... Trup je již osazen motory a připraven na první testy. Původní příjmač Hitec Electron 6 byl nahrazen sofistikovanějším RX Graupner SMC-19DS s SPCM.

Orientačně trup.... Orientačně trup....

19.9.2012 - Je to už nějakou dobu co je model v jednom kuse. Proběhlo prvních několik testů, při kterých se objevila první slabá místa. Největší problém, se kterým se potýkám, jsou vibrace. Na obrázku je jeden z několika typů uložení hřídele. Ta je na dvou koncích v Ketronových ložiskách procházející teflonovou hadicí naplněnou olejem.

Orientačně trup.... Orientačně trup....

13.3.2013 - Pomalu začíná nová sezóna, je třeba s projektem pomalu pokročit. Po dlouhém uvažování bylo rozhodnuto osadit katamarán motory NEU 1415/1Y 2200KV. Chladiče jsou použity od firmy AquaCraft, které na tyto motory pěkně sednou. Váha motorů s chladiči je 690g. Tedy trochu více než s motory XK3665.

Orientačně trup.... Orientačně trup....

20.5.2013 - Návrat z lakovny. Prvni vrstvy dvousložkového základu jsou naneseny. Na řadu přichází aplikace nálepek.

Orientačně trup.... Orientačně trup....
 
Orientačně trup.... Orientačně trup....

18.9.2013 - Nové pohonné jednotky NEU 1415/1Y nainstalovány. Zároveň byla lehce upravena "DriveLine", kde jsou přidány hliníkové kroužky za účelem zpevnění konce uhlíkové trubky.

Orientačně trup.... Orientačně trup....
 
Orientačně trup.... Orientačně trup....
 

První testovací jízda v celolaku Poježdění na otevřené ploše

Úvodní stránka ExoCat MKII Agitator Hydrolift Genesis Orange Cat