Trup | Modela - Tvrzený polystyrén |
---|---|
Osazeno komponenty | Pevná hřídel - struna 2mm |
Motory | Mig 400 LiXx 12V |
Regulátor | DSYS MD10DCR |
Akumulátor | 2S LiIon JETI PowerIon 1300mAh |
Servo | GWS Park 3,6 kg/4,8V |
RX | Hitec HFS-06MT 40MHz |
Vrtule | Raboesch 30mm/3 |
Délka/Šířka/Výška | 470/175/270mm |
Výkon/Váha | 3 Watty / 320g (390 RtR) |
6.8.2005 - Olaf vzbudil v některých zájem a zvědavost, pro jiné se stal inspirací. Mnoho lidí mělo zájem vědět podrobnosti o stavbě, rozvržení komponent atp... Proto jsem se rozhodl doplnit fotografie z rekonstrukce lodě do provozního stavu. Povrchová úprava, která už je dost poznamenána stářím lodě, zůstane zachována. Znovu nastříkání modelu by bylo náročnější, než postavit model od začátku.
Na fotografiích je možné vidět vyztužení asi 15 let staráho a křehkého trupu balsovou prepážkou. Velkým problémem se tehdy zdálo spojení hřídele motoru s hřídelem lodním. Velice drahý kardan od Graupnera se ukazal jako nevhodná koupě, protože sice seděl na hřídel motoru,nikoliv však na hřídel lodní (průmer hřídele je atyp od Modely). Nakocen byly v obchodě ochotní kardan vzít zpět, zárověn mi poradili spojéní hřídlí silikonovou palivovou hadičkou. Takto to funguje bezvadně a hlavně potichu již dva roky.
Vše bylo po tolika letech zkroucené. Bylo nutné rozebrat nástavbu a znovu slepit včetně dřevěného bednění.
Toto je původní uspořádání původniho hardware :-) Postupem let, s roustoucími zkušenostmi byly původní komponenty vyměněný za jiné. Kvůli špatné učinnosti pohonu byl původní MIG 400 7,2V (kvůli kterému začala celá moje RC modelářksá kariera) nahrazen MIG 400 3LiXX, který má nižší počet otáček na 1 Volt. Účinnost se zvedla, motor má nižší odběr a méně topí (po několika hodinách ježdění je sotva vlažný). Dále původní 50A regulátor byl nahrazen mnohem vhodnějším 10A reglem, který podstatně menší a lehčí a pro Olafka naprosto dostačuje.
22.3.2009 - Olaf byl inovován a připraven na další sezénu 2009. Původní 20 let stará plastová futra byla vydřená (asi díky házejícím Modela vrtulím) a tak jsem hřídel s pouzdrem nahradil mosaznými jako pro blechu zapájené do mosazne trubičky 4/3mm, prostrčené pouzdrem původního hřídele. Nýní je hřídel struna 2mm opatřená unašečem vrtule M4 od MPjet. Lodní šroub je Graupner třílist 30mm. S tímto šroubém očekávám delší jízní časy. Pohonný akumulátor je nyní 2S LiIon 1300 mAh. S tímto akumulátorem vydrží Olaf jezdit celý den. :-)
15.9.2008 -A je to tady :-) Můj první modelářský úspěch. Na soutěži Moravského poháru pořádaného na Lučině se podařilo s Olafem vybojovat 3. místo v kategorii F4A a doufám, že to bude přístě ještě lepší :-)
21.11.2009 - Nový doplněk lodi, myslím že mu docela sluší, vlastně oběma. :-)